Kim jestem? Przede wszystkim człowiekiem. Kiedyś pewien profesor napisał na tablicy cyfrę 1 i spojrzawszy na studentów wyjaśnił: To jest Wasze człowieczeństwo - najważniejsza wartość w życiu. Później do cyfry 1 dopisał 0 i powiedział: A to są Wasze osiągnięcia, które w połączeniu z człowieczeństwem zwiększyły Waszą wartość 10 razy. Jeszcze jedno 0 - doświadczenie, co daje już 100. I tak dodawał kolejno sukces, miłość, odpowiedzialność. Każde dodane 0 o 10 razy uszlachetnia człowieka - powiedział profesor. Nagle zmazał cyfrę 1, która stała na początku. Na tablicy zostały same nic nieznaczące zera. Profesor powiedział: Jeśli nie będziecie zachowywać się jak ludzie, cokolwiek byście nie zrobili i tak pozostaniecie zerem.
Umiejętność bycia człowiekiem - ponad swoje dyplomy, tytuły, kwalifikacje, sukcesy i udane relacje - to mój nieustanny trening. Reszta to tylko narzędzia.
A skoro o narzędziach mowa - to moimi są:
- pracuję jako profesor uczelni w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie;
- jeśli chodzi o moje wykształcenie to ukończyłam pracę socjalną, filozofię, pedagogikę i stopień doktora habilitowanego w naukach socjologicznych;
- prowadzę poradnictwo psychologiczne w różnych podmiotach pomocy społecznej;
- uczestniczę w 4-letnim szkoleniu psychoterapeutycznym w Szkole Analizy Egzystencjalnej i Logoterapii w Krakowie;
- mam doświadczenie w prowadzeniu treningów w obszarze szeroko pojętej edukacji, polityki społecznej, pracy socjalnej (ponad 3200 godzin szkoleń dla pracowników oświaty, pomocy społecznej, samorządów, kadry kierowniczej, młodzieży i rodziców);
- organizatorka działań środowiskowych o charakterze edukacyjnym, społecznym, teatralnym (m. in. debaty, konferencje naukowe, działania środowiskowe, festiwal teatralny, koła naukowe, zajęcia dla dzieci i młodzieży, cykle spotkań dla seniorów, młodzieży, rodzin, rodziców);
- mam doświadczenie w realizacji projektów systemowych;
- moje doświadczenie zawodowe obejmuje pracę "na własne konto" (firma, ekspert, freelancer, trener, edukator), dla kogoś (w sektorze prywatnym, publicznym - centralnym i samorządowym), w sektorze obywatelskim (w fundacji). Nie pracowałam w korporacji, ale dla korporacji już tak;
- publikuję w obszarze gerontologii społecznej, tanatologii, interwencji kryzysowej;
- prowadzę badania społeczne, tworzy ekspertyzy naukowe, diagnostyczne, ewaluacyjne, uczestniczy w zespołach roboczych tworzących rozwiązania strategiczne w obszarze polityki społecznej.
Co mnie interesuje? Drugi człowiek, sens zmiany, sposoby wychodzenia z życiowych kryzysów, latanie, podróżowanie, przemieszczanie się, bycie w drodze...
Tutoring jest dla mnie jak wspólny spacer, przez krótką chwilę idziemy razem, żebyś mogła/mógł następnie iść w wolności swoją drogą. Jestem tylko i aż towarzyszką Twojej podróży, bo wszystkie odpowiedzi są w Tobie. Ja też się przy Tobie rozwijam, nikt nie jest szybszy lub wolniejszy podczas tego spaceru.
Zajmuję się tutoringiem rozwojowym i naukowym. Pracuję przede wszystkim metodą dialogową, słucham i dzielę się swoimi wrażeniami. Korzystam też z wielu narzędzi rozwojowych i dobieram je do potrzeb Twojego procesu. Skupiam się na zasobach, mocnych stronach, wartościach i talentach, ponieważ myślę, że jest to źródło siły rozwojowej. Mój styl pracy jest otwarty na Twoje potrzeby, na wsłuchiwanie się w nie i wychodzenie im naprzeciw. Pomagam również w opanowywaniu umiejętności akademickich i lepszym wypełnianiu zadań uczelnianych.
Współpracując ze mną na pewno poznasz swoje mocne strony, dowiesz się od siebie samego, jakie są Twoje wartości, potrzeby, wyzwania rozwojowe i przeszkody na Twojej drodze rozwoju, a także będziesz mieć okazję potrenować ich pokonywanie i wzmacnianie swojego potencjału.
Najchętniej oczywiście współpracuję z osobami, które wiedzą czego chcą, ale kocham też wątpliwości i niepewność, bo z nich również powstają wartościowe rzeczy. Do współpracy zapraszam tych z Państwa, która nie ma pewności, że tutoring jest dla Was.
Lubię pracować z osobami otwartymi na zmiany, zaciekawionymi i nie bojącymi się podroży w nieznane.
Obszary tematyczne tutoriali:
- aktywizujące metody i narzędzia w procesie uczenia i studiowania
- rozwój osobisty, w tym wzmocnienie samooceny, asertywności i kompetencji komunikacji interpersonalnej
- organizacja życia społecznego, relacje i więzi społeczne, zaufania
- zmiana i rozwój społeczny
- deinstytucjonalizacja i rozwój usług społecznych
- rozwój i wspieranie zawodów pomocowych (helping professions)
- starzenie się społeczeństw
- interwencja kryzysowa
- sytuacja społeczna osób z niepełnosprawnością
- zarządzanie projektami, ze szczególnym uwzględnieniem projektów społecznych