Tutoriale to spotkania jeden na jeden z tutorem, wspólna podróż oparta na zaufaniu i współpracy.

Tutor to osoba, która pełni funkcję doradcy, indywidualnego opiekuna studentów. Pomaga w doborze przedmiotów oraz kierunków dalszej specjalizacji. Poprzez cykliczne spotkania rozwija indywidualne zainteresowania studenta poprzez: dyskusje, zadania domowe, eseje, projekty, które tutor omawia indywidualnie ze studentem. Relacja student – tutor zakłada zgodę obu stron, wymianę poglądów, opinii oraz wiedzy. Celem tej wymiany i współpracy jest formacja intelektualna studenta. Zadaniem tutora jest pobudzanie studenta do podejmowania ambitnych wyzwań i tematów.

 

Cele jakie staramy się realizować poprzez indywidualną pracę jeden na jeden w ramach tutoriali w tym programie to:

  • poszerzanie horyzontów;
  • rozwijanie zainteresowań naukowych;
  • szlifowanie warsztatu pisarskiego i komunikacji;
  • rozwój umiejętności krytycznej analizy tekstu, syntezy i logicznego wnioskowania;
  • doskonalenie sztuki argumentacji;
  • rozwój umiejętności prezentacji i autoprezentacji.

Trzy indywidualne ścieżki rozwoju realizowane w Programie

Diagnoza zainteresowań naukowych. Praca nad wybranym tematem badawczym, rozwijanie wiedzy, umiejętności krytycznej analizy tekstu, syntezy i wnioskowania. Włączenie studenta w prace badawcze tutora, których efektem końcowym może być publikacja naukowa i/lub wyjazd na konferencję naukową. Celem ścieżki jest doświadczenie przyjemności intelektualnej związanej z pracą badawczo-naukową, odkrycie wolności eksploracji naukowej oraz radości szukania odpowiedzi na nurtujące pytania badawcze