Jesienią 2012 roku dwójka pracowników UEK, dr Agnieszka Żur i dr Jakub Kwaśny, nie znając się, zapisali się jednocześnie na kurs Tutoringu Akademickiego organizowany w Krakowie przez Collegium Wratislaviense. Tam się poznali i zainspirowani ideą tutoringu, zaczęli rozmawiać o tym, że w UEK brakuje przestrzeni na edukację spersonalizowaną, na wąską ścieżkę dla młodych ludzi z wyjątkowym potencjałem. Po szkoleniu Agnieszka i Kuba podzielili się swoim przemyśleniami z dr Łukaszem Danelem i wspólnie w trójkę opracowali koncepcję programu WISE – Wydziałowej Indywidualnej Ścieżki Edukacyjnej. Z gotowym projektem zwrócili się do ówczesnych władz uczelni.
Możliwość wdrożenia idei tutoringu w UEK spotkała się z dużym zainteresowaniem przede wszystkim dwóch osób, których wsparcie umożliwiło wprowadzenie tego projektu w życie: prof. dr hab. Kazimierza Zielińskiego – Dziekana Wydziału Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych oraz prof. dr hab. Jerzego Kornasia – Pełnomocnika Rektora ds. Jakości Kształcenia.
Wydziałowa Indywidualna Ścieżka Edukacyjna (WISE) wprowadzona została na Wydziale Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych UEK w 2013 roku jako nowa i unikatowa formuła studiowania. Przed pierwsze lata funkcjonowała ona na zasadzie specjalności i była dostępna tylko dla studentów tego Wydziału. Założenia WISE wpisywały się w nurt edukacji zindywidualizowanej, nastawionej na konkretne potrzeby i oczekiwania studenta, patrzącej na studenta maksymalistycznie i wspierającej w odkrywaniu i rozwijaniu własnego potencjału.




