Tutoriale to spotkania jeden na jeden z tutorem, wspólna podróż oparta na zaufaniu i współpracy.
Tutor to osoba, która pełni funkcję doradcy, indywidualnego opiekuna studentów. Pomaga w doborze przedmiotów oraz kierunków dalszej specjalizacji. Poprzez cykliczne spotkania rozwija indywidualne zainteresowania studenta poprzez: dyskusje, zadania domowe, eseje, projekty, które tutor omawia indywidualnie ze studentem. Relacja student – tutor zakłada zgodę obu stron, wymianę poglądów, opinii oraz wiedzy. Celem tej wymiany i współpracy jest formacja intelektualna studenta. Zadaniem tutora jest pobudzanie studenta do podejmowania ambitnych wyzwań i tematów.
Cele jakie staramy się realizować poprzez indywidualną pracę jeden na jeden w ramach tutoriali w tym programie to:
- poszerzanie horyzontów;
- rozwijanie zainteresowań naukowych;
- szlifowanie warsztatu pisarskiego i komunikacji;
- rozwój umiejętności krytycznej analizy tekstu, syntezy i logicznego wnioskowania;
- doskonalenie sztuki argumentacji;
- rozwój umiejętności prezentacji i autoprezentacji.
Trzy indywidualne ścieżki rozwoju realizowane w Programie
Diagnoza zainteresowań naukowych. Praca nad wybranym tematem badawczym, rozwijanie wiedzy, umiejętności krytycznej analizy tekstu, syntezy i wnioskowania. Włączenie studenta w prace badawcze tutora, których efektem końcowym może być publikacja naukowa i/lub wyjazd na konferencję naukową. Celem ścieżki jest doświadczenie przyjemności intelektualnej związanej z pracą badawczo-naukową, odkrycie wolności eksploracji naukowej oraz radości szukania odpowiedzi na nurtujące pytania badawcze
Diagnoza preferencji zawodowych, predyspozycji i możliwości. Praca nad szlifowaniem umiejętności miękkich i formułowaniem celów zawodowych. Udział studenta w spotkaniach z przedstawicielami praktyki gospodarczej oraz z profesjonalnym doradcą zawodowym. Celem tej ścieżki jest zaprojektowanie drogi rozwoju zawodowego studenta, poznanie oraz przygotowanie go do aktualnych wymagań rynku pracy.
Ścieżka ta daje swobodę selekcji tematów i formułowania celów pracy. Polega na wspólnej, studenta i tutora, podróży intelektualnej i ma na celu rozwijanie pasji oraz zainteresowań studentów w określonych dziedzinach. W centrum jest student i jego zainteresowania. Ważna jest współpraca i partnerstwo. Odkrycie swoich pasji i ich realizacja w życiu jest bowiem jednym z czynników szczęśliwego życia. Inny kluczowy czynnik, czyli życie według swoich wartości, jest też przedmiotem pracy: tutor oprócz rozwoju wiedzy i umiejętności kładzie nacisk na rozwój charakteru.
